Roi Się

 

Poznajcie Jacka i Tomka, dwóch przyjaciół, którzy wieloletnie rozmowy na temat ochrony przyrody przekuli w aktywne działanie. Stworzyli Roi Się, gdzie najważniejsze są pszczoły, a zwiększenie ich populacji jest głównym celem marki.

Miłośnicy natury, zdrowego trybu życia i pszczół oczywiście. Dzięki nim zaRoi Się od pszczół, a także dzięki nam wszystkim, bo każdy z nas ma wpływ na to, aby pszczoły miały się coraz lepiej. Kupując pszczele produkty Roi Się, lub adoptując ul Roi Się dla siebie lub swojej firmy budowane są kolejne ule, a kolejne ule to więcej pszczół, a więcej pszczół to więcej plonów, a więcej plonów to lepsze życie dla nas wszystkich. Jest się o co starać, tym bardziej, gdy nasza planeta wymaga naszej pomocy bardziej niż kiedykolwiek.

Zapraszam na wywiad z Tomkiem i Jackiem – twórcami Roi Się.

Jak narodził się pomysł powstania Roi Się?

Tomek:  Z miłości do przyrody, zwierząt, zdrowego odżywiania i chęci zrobienie czegoś własnego. Jacek, który pochodzi z pszczelarskiej rodziny od lat opiekuje się pszczołami i od dawna w głowie miał świetny pomysł na temat wynajmu uli – świeżego podejścia do zaoferowania miłośnikom miodu oraz osobom, którym zależy na ochronie środowiska.

Jacek: Tomek od pewnego czasu myślał o otworzeniu firmy – chciał od początku do końca mieć wpływ na realizację pomysłu. Zrobienie czegoś więcej niż „pięknej prezentacji”, zbudowania modelu biznesowego.

Spotkaliśmy się w kawiarni, gdzie ponad rok temu, w sierpniu 2018 (to już ponad rok czasu!!!), w upalny dzień na kartce papieru przelaliśmy nasze pomysły, jak chcemy zbudować naszą firmę opartą na naszych wartościach. Powstało Roi Się.

roisiejpg

Co dokładnie znajdziemy w Waszej ofercie?

Tomek: Przede wszystkim stawiamy na nowe podejście do sprzedaży miodu – wynajem ula. A tak naprawdę zaopiekowanie się wirtualnie 60 000 tyś rojem pszczół z królową matką ☺

W zamian za wirtualną adopcję, osoba wynajmująca ul otrzyma to, co najlepsze z ula – miody, pyłki, produkty pszczele – wszystko spersonalizowane i opakowane w najlepsze na rynku słoiki ☺ (o tym przeczytajcie na naszych aktualnościach ☺).

Oprócz tego oferujemy oddzielnie miody, pyłki, zestawy prezentowe – uwielbiam je – wszystko w nich jest ekologiczne – od kartonu, poprzez wypełnienie go wiórkami z tartaku (wełną drzewną) po słoik, który po pierwszym otwarciu staje się czystym słoikiem – etykieta (z ekologicznego papieru) sama odchodzi, która jest klejona ekologicznym klejem albo woskiem pszczelim. Czy pamiętacie może namaczanie słoików, żeby odpadły etykiety – u nas ten problem znika ☺ Nasze słoiki nazywamy applowskim słoikiem ☺ – z naszego designu naprawdę jesteśmy dumni. Wiele razy użyłem słowa ekologiczny – o to nam chodziło od samego początku – szacunek dla przyrody.

Jacek: A oprócz tego, pomyśleliśmy też o produkcie, który w zdrowy sposób zaoferuje naszemu organizmowi siłę i witalność, bez żadnych ulepszaczy. Nazwaliśmy to baton miodowy – zmieszany pyłek z miodem w idealnych proporcjach (ojjj tak, dużo było testowania tych proporcji ☺). Po zjedzeniu batonu (i tutaj też jesteśmy dumni z naszego opakowania, którym jest mały słoiczek ☺), już po 10 minutach ☺ (testowane na sobie☺) odczuwasz siłę, znika głód. Idealne rozwiązanie w trakcie dnia, jako drugie śniadanie, albo przed treningiem, lub zaraz po.

miodyroisiejpg

zestawroisiejpg

Jakie są Wasze wartości, które chcecie przekazać w swojej marce?

Tomek: Od samego początku nasze wartości były zarazem filarami naszej przygody.

Pszczoły jako ważny element ekosystemu – bez nich nie byłoby nic. Stanowią fundament dla naszej planety.

Zero waste: ekologiczne opakowania i rozwiązania, recykling – zbudowaliśmy tak nasze produkty, żeby były w pełni ekologiczne oraz możliwe do wykorzystywania powtórnie. Nasze słoiki mogą pełnić rolę dla przechowywania innych produktów żywnościowych. I co także ważne – pięknie prezentują się w kuchni 😉

Promowanie regionalnej i lokalnej produkcji – stawiamy na współpracę z regionalnymi, sprawdzonymi przez nas pasiekami. Im więcej pszczół, im większa wzajemna pomoc, tym większa korzyść dla naszej Planety.

Działanie na rzecz innych – Fundacja Roi Się Dalej, o której z przyjemnością zaraz opowiemy.

Jacek: I tak z naszych wartości zbudowaliśmy trzy filary Roi Się:

Roi Się w plastrze miodu:

Są to produkty pszczele, bezpośrednio z naszej pasieki oferowane w użyteczny, ekologiczny i nowatorski sposób.

Miód, pyłek pszczeli, pyłek zmieszany z miodem, pojawią się także mydło i świeca.

miodroisiejpg

pylekroisiejpg

Roi Się w ulu:

Jest to możliwość wynajęcia u nas ula albo ½ ula, z którego produkty pszczele są przekazywane wyłącznie dla Ciebie, w spersonalizowany sposób. Jest to nowe podejście z którego jesteśmy bardzo dumni. Chcieliśmy zaoferować coś więcej, niż same produkty. Poprzez Roi Się w ulu dołączasz do naszego teamu pszczelarzy, stajesz się wirtualnym pszczelarzem ☺ Na bieżąco w trakcie sezonu będziemy informować poprzez newsletter o funkcjonowaniu Twojego ula, o zebranych ilościach miodu, pyłku. Twój ul będzie oznakowany jakkolwiek chcesz, a królowa matka wraz z nami zaopiekuje się nim.

roisieulejpg

Roi Się dalej:

Myślimy bardzo mocno o fundacji, której celem będzie przekazywanie produktów pszczelich z naszej pasieki dalej – osobie, instytucji, podmiotowi, którego wskażesz. Miód staje się produktem coraz trudniej dostępnym – przez zmiany klimatyczne widzimy jak mniej jest miodu, coraz częściej pszczoły chorują. Miód zarazem dzięki swoim właściwościom pomaga wzmacniać nasz organizm, jest idealny dla dzieci, czy osób starszych, a w szczególności w sezonie zimowym. Oprócz tego chcemy edukować o pszczelarstwie i ochronie środowiska. Zamierzamy organizować warsztaty m.in. na pasiece, gdzie będziemy opowiadać o roli pszczół w ekosystemie.

roisiepszczolyjpg

Jakie główne korzyści oferujecie firmom, które adoptują ule i jakie jest ich zaangażowanie?

Tomek: Wiele. Przede wszystkim mogą realnie! wspierać ochronę przyrody poprzez wynajęcie u nas ula. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które mają już w swoich strukturach działania CSR albo dla których dobro przyrody jest ważne. W zamian za to, firma może pochwalić się swoim Klientom o posiadaniu własnego ula / własnych uli. Ule będą pomalowana wg potrzeb firmy – poprzez to ul staje się super wizytówką danej marki. Firma na bieżąco będzie otrzymywała informacje o swoich pszczołach, którą będzie mogła pokazać w swoim kanale social media ☺ Dzięki czemu wspólnie możemy promować ochronę przyrody i pomoc pszczołom. Nie będę już wspominał o podziękowaniu ze strony pszczół – umożliwiamy firmie wybranie 1 z 3 pakietów, które różnią się w zależności od tego, co firma chce zrobić dalej ze swoimi spersonalizowanymi produktami pszczelimi. Może osłodzić miejsce pracy swoim pracownikom, poprzez otrzymanie od nas aż 40 słoików miodu. Albo wybrać zestaw prezentowy, który stanowi idealne rozwiązanie jako gift dla swoich klientów. Firma będzie mogła też przekazać swoje produkty dalej w ramach naszej fundacji Roi Się dalej.

Czy firmy chętnie adoptują ule?

Jacek: Spotykamy się z ogromnym zrozumieniem naszej idei i jest nam niesamowicie miło, że nasze spotkania z potencjalnymi Klientami to zazwyczaj długie rozmowy o pszczołach i tego, co każdy z nas może zrobić, by pomóc naszej planecie. Cieszy nas, że nasi Klienci chcą wiedzieć więcej o życiu pszczół, o tym jak są niesamowicie ważne dla każdego z nas. Ile wymaga opieka nad nimi i wyprodukowanie w 100% naturalnych produktów pszczelich.

Tomek: Właśnie zaczynamy nowy sezon i niebawem pokażemy pierwsze ule zaadoptowane przez firmy oraz przez prywatne osoby, które wspierają Roi Się. Część uli zostanie pomalowana wg zaleceń Klientów więc będzie bardzo kolorowo 🙂 Zapraszamy bardzo serdecznie na naszą stronę i nasze kanały social media, gdzie dzielimy się naszą pasją do przyrody i wiedzą o pszczołach.

www.roisie.pl

Diana Dyba