NAGO

Tworzą uniwersalne, ponadczasowe ubrania. Stosują przyjazne środowisku materiały. Ograniczają zużycie wody. Dbają o komfortowe warunki pracy. Jak to możliwe, że w w konsumpcyjnym świecie, gdzie plastikowa torba urasta do rangi kultowego produktu (chyba wszyscy wiemy co działo się z najpopularniejszą ogromną niebieską torbą) broni się to, co tak proste. Naturalne i bez niepotrzebnych ozdobników. Delikatne, naturalne, bez krzykliwego logo. Jak to możliwe, że wystarczy tak niewiele? 

Okazuje się, że jest to bardzo proste, kiedy mamy wysoką świadomość, jak bardzo przemysł odzieżowy zagraża naszej planecie. Twórcy marki Nago szanują naturę i produkują odzież zgodnie z najwyższymi standardami jakości.

Wypytuję założycieli NAGO o wszystko. A oni bez problemu na wszystko cierpliwie odpowiadają. O proces produkcyjny. Pochodzenie materiałów. Sprawdzam certyfikaty. Pytam nawet o guziki, suwaki i nici jakich używają do szycia.

Nie mają nic do ukrycia!

Niestety nie udało mi się spotkać z założycielami osobiście, ale cierpliwie odpowiedzieli mi na wszystkie moje pytania drogą mailową.  

Przeczytajcie sami na co stawia NAGO,  kto zbudował markę i co robią z resztkami produkcyjnymi. Tak tak, nawet skrawek materiału nie ląduje w koszu, a staje się produktem użytkowym, w dodatku bardzo ładnym.

nago_1jpg

Kim są twórcy marki Nago i do kogo marka jest skierowana?

Marka Nago to Julia Turewicz i Jan Stasz. Oboje już współpracowali ze sobą wcześniej tworząc platformę SHOWROOM. Marka NAGO nie jest skierowana do jednej grupy docelowej, gdyż starają się tworzyć uniwersalne projekty. Z całą pewnością ich Klientki to kobiety świadome tego, co kupują.

Na czym polega świadoma produkcja w NAGO?

Już na etapie projektowania marka ogranicza ilość materiału, który w produkcji staje się odpadem, a wszelkie odpady starają się także wykorzystać, jak np. nowy produkt – gumka do włosów, która powstała właśnie z resztek materiałów produkcyjnych. Ich uniwersalne wzory to długa żywotność produktu (nie ulegają trendom, tylko tworzą rzeczy na lata). Wysoka jakość produkcji i szycia – lokalna produkcja, wszystkie materiały posiadające certyfikat GOTS lub OEKOTEX, ekologiczne dodatki (kokos, orzech brazylijski, metalowe elementy bez niklu, suwaki YKK z recyclingu).  

Nago_3jpg

Co kryje się pod hasłami w kolekcji NAGO: Reduce, Relove, Rethink ?

Klientka NAGO świadomie podejmuje decyzje konsumenckie, wie nie tylko że ekologia jest ważna, ale też co realnie może zrobić żeby zmniejszyć swój niekorzystny wpływ na stan Planety. Świadome zakupy to umiejętność selekcji i własnych wyborów zgodnych z naszym stylem życia. Kiedy dany produkt faktycznie jest potrzebny, zwracanie uwagi na proces produkcji, materiały i dodatki (certyfikaty), kupowanie ubrań uniwersalnych i noszenie ich dłużej niż jeden sezon, pranie tylko wtedy kiedy faktycznie jest to potrzebne, etc. Hasła jakich używa NAGO to hołd dla świadomości ich Klientek i chęć promowania tych ważnych wartości.

Jakie efekty osiąga marka NAGO tworząc z materiałów organicznych, ograniczając metki, zdobienia, ograniczając plastik? Jakie to ma przełożenie na środowisko?

Ile zasobów jest potrzebne do producji t-shirtu, czy spodni łatwo znaleźć online. W NAGO sytuacja przedstawia się inaczej: nie zanieczyszczają gleby (uprawa bez pestycydów), nie zużywają wody (podlewanie tylko deszczówką i tzw. „wodą brudną” – niezdatną do picia), enzymy, barwniki tkanin jakich używają w produkcji są ekologiczne i nie są szkodliwe dla Klientów, dodatki do ubrań bez szkodliwych metali i związków chemicznych, pakowanie nie w plastik, a w ekologiczny karton pochodzący z recyclingu. Ubrania NAGO szyte są lokalnie, dzięki temu nie mają dużego „śladu węglowego”.

NAGO_4jpg

Jaka jest misja marki NAGO?

  • zrównoważone podejście do projektowania – uniwersalne wzory, duża uwaga przywiązywana do funkcjonalności i detalu, tak żeby rzeczy bardzo dobrze pasowały i można je było długo nosić.
  • lokalna i odpowiedzialna produkcja
  • najwyższej jakości certyfikowane ekologiczne materiały – co równie ważne, są one bardzo zdrowe i bezpieczne dla użytkownika
  • produkcja z naturalnych, ale i nowoczesnych materiałów (cupro, tencel)
  • ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko na każdym etapie produkcji i dystrybucji

 

Nago_2jpg

Czy w dobie masówki, powielania trendów, tanich sieciówek, marka NAGO ma szansę zrobić rewolucję? Zdobyć wiernych Klientów i przyciągnąć nowe wybredne pokolenia młodych odbiorców, stawiających w modzie na coraz szybciej zmieniające się trendy?

Marka NAGO nie nastawia się na konkretne pokolenie. Bardzo często ich Klientki kupują razem z matkami / córkami, a czasami nawet z babciami. Produkty są uniwersalne, bardzo dobrej jakości i w rozsądnych cenach – to broni się samo. Klientki, które raz kupią NAGO, bardzo często wracają po więcej produktów.

NAGO_5jpg

NAGO jak sama marka określa to baza. Produkty blisko ciała, kultowe już body. Jakie kolejne produkty mamy szansę zobaczyć w Nago?

W tej chwili w ofercie NAGO są body, t-shirty, sukienki, spódnice i spodnie, w najbliższym czasie produktów będzie więcej. W tej chwili marka wypuszcza ok. 10 nowości miesięcznie. Ich cel to jak najszybsze zbudowanie oferty na tyle szerokiej, żeby niemal każda Klientka znalazła coś dla siebie.

Tutaj kupisz NAGO online i sprawdzisz, gdzie można zobaczyć produkty na żywo. 

Diana Dyba